You are currently viewing תהליך אימון אישי – ענף האימון (קואצ'ינג) בישראל

תהליך אימון אישי – ענף האימון (קואצ'ינג) בישראל

כל אחד מאיתנו מגיע למצבים של שפל בחייו. בין שמדובר במשבר מתמשך בתחום האישי, ובין שמדובר בחוסר הצלחה להזיז את המיזם העסקי שלנו. לעיתים אנו נדרשים לשינוי בתפיסת החיים שלנו ביחס לזוגיות, חברה או משפחה, ולעיתים מדובר יותר בהנעה ומוטיבציה הנדרשת שלנו כדי לצאת ממצב עסקי כלכלי לא נעים אליו נקלענו. בשנים האחרונות התפתח בישראל ענף גדול של אימון להצלחה. ענף זה מספק שירותי אימון אישי וכן, אימון עסקי המיועדים להוציא אותנו ממצב קשה בו אנו שרויים, ולסייע לנו להתחיל לנוע קדימה, ולייצר דינמיקה של תנועה.


ענף האימון (קוצ’ינג) הוא ענף גדול, רחב ומגוון ופועלות בו עשרות רבות של חברות, כמו גם מאות מאמנים פרטיים, וכך גם ניתן לזהות טווח רחב של מחירים המשתנים בין גודל, וותק ומוניטין של ספק שירותי האימון. יש הנוטים להעדיף תמיד את החברות הגדולות ביותר המספקות אימון אישי או אימון עסקי, מתוך הנחה שהן יודעות לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. אנשים אלה מוכנים לשלם גם את המחיר הגבוה שחברות אלה גובות לכל מפגש אימון.
יחד עם זאת, ישנה גישה רווחת הטוענת שבתחום האימון האישי (קוצ’ינג), אין משמעות לגודל החברה, המוניטין שלה, או הניסיון. לעיתים, מאמן פרטי בעל יכולות גבוהות ליצור קשר חברתי, להניע ולהעניק מוטיבציה, יכול לתת ערך גבוה יותר מכל מאמן בחברה גדולה. בסופו של דבר אימון זה לא פינוי דירה או פינוי ירושה או פיזיקה גרעינית. השורה התחתונה של אימון אישי כמו גם אימון עסקי הוא הנעה. הנעה קדימה.
הסוד של עולם האימון, הוא היכולת של המאמן להניע את המאומן לזוז קדימה, לצאת מהשיתוק המנטלי בו שרוי המאומן, ולהניע אותו לבצע פעולות בצורה מסודרת על פי יומן מסודר. סדרת טיפולי אימון היא למעשה סדרה של מפגשים שבהם ניתנות משימות לביצוע, ומתבצע מעקב על ביצוען. כמובן, שבתהליך משולבות גם תאוריות, שיטות חשיבה, ותובנות למיניהן, אך אין ספק שהצד החשוב ביותר הוא דווקא היכולת של המאמן להניע את האדם, לשמר אותו בתנועה, ולעודד אותו לאורך כל הדרך, ואת זה ישנם מאמנים קטנים שיודעים לעשות יותר טוב מכל אחד אחר.


מקור המילה קוצ’רים
קוצ’ר היא גיוון מודרני למלה Coach שמשמעותה מאמן. בעוד שבאנגלית Coach מתייחסת יותר למאמן בתחום הספורט, המלה קוצ’ר התייחדה לאימון אישי או אימון עסקי. כדי לנהל עסק בצורה טובה וכדי לשרוד בעולם התחרותי, יש צורך בתכונות מיוחדות. בעולם העתיק העיסוק הגברי התחלק בין ציידים לנפחים, אופים, חייטים, בוני שריון וכדומה. לכל תחום היו נדרשים כישורים שונים וגברים בחרו את מקצועם לפי הכישורים או לפי המסורת המשפחתית. כדי לקבל את היכולות לשרוד במקצוע הם היו עוברים תקופת הכשרה ארוכה בתור מתלמדים ועוזרים.


מאמן אישי יכין אתכם להתמודדויות של הזמן החדש

אך בעולם המודרני תקופת הלימודים וההכשרה אינה מספקת את כל הידע הנדרש, בעיקר לא בתחום האופי, כישורי הניהול וההתנהלות הבין אישית, לצד היכולות להתארגן בצורת עבודה יעילה ומסודרת. כאן נכנסים לתמונה קוצ’רים. תפקידם הוא להקנות לך הרגלים חדשים, שיעזרו לך לשרוד בעולם התחרותי. סיוע של קוצ’ר יעזור למנהל להתנהל נכון מול לקוחות מחד ומול עובדים מאידך כדי להעביר מסר נכון ולקבל תוצאות. כישורים שמקבלים מקוצ’ר עוזרים אחר כך גם בהתנהלות האישית והבינאישית מחוץ לעסק – כלומר בחיים עצמם.


קוצ’רים ומאמנים- לא רק לבעלי עסקים
מכיוון שאימון נוגע לכישורים האישיים והבין אישיים שלנו ולאו דווקא לתחום ספציפי, קוצ’רים יכולים לסייע לנו בהתנהלויות מגוונות כמו הכנת צילום בוק וטיפול בפרויקט מתחילתו ועד סופו. קבלת החזרי מס והתארגנות מול המוסדות. יש אנשים שגם כאשר מגיעים להם סכומים גדולים של החזרי מס, אינם מסוגלים לארגן את עצמם נכון ובכך מפסידים כסף רב. קוצ’רים יכולים לסייע לאנשים שמחפשים בן או בת זוג לחיים, אנשים שרוצים להתגבר על פחד ספציפי, בתהליך הדרגתי ומובנה שיוציא אותם מהכלא של הרגלים ישנים ופחדים בלתי מוסברים.


קוצ’רים מסייעים להגשמת חלום
יש אנשים שיש להם חלום שהם רוצים להגשים אך לא מסוגלים לעשות את הצעדים החיוניים הנדרשים להגשמתו. כמו סופר שהספר שלו נמצא במגירה ולא מגיע אל מו”ל או צעירה שחולמת על דוגמנות ולא מצליחה להתארגן להכנת צילום בוקאיכותי. מאחרים כרונים, אנשים שיש להם בעיה עם ניהול זמן וכדומה. כך שאנו רואים שברוב הבעיות האישיות שלנו אנו זקוקים ליד מנחה שתעלה אותו על השביל ותעזור לנו לעשות את הצעדים הנדרשים כדי להגיע ליעד

כתיבת תגובה